Keverék

Hi! Ez csak egy kis szárnypróbálgatás, hogy mennyire értek ehhez az egészhez. A blog stílusáról: Nem lesz 1 konkrét irány, csak a véleményemet fejtem ki, hogy mégis én hogyan látom a világot (Mo.-t) fiatal fejjel. Jó szórakozást!

Friss topikok

  • fish93: @corny: Nem jártam túl sűrűn Zp-be, és a koncertek után akkor is indultam el onnét. A koncertek 10... (2011.09.28. 14:27) nincs Pardon

Címkék

Szívni, vagy nem szívni?

2011.09.27. 19:46 fish93

A dohányzás betiltása. Unalomig rágott csont, de most mégis előveszem, mert engem is személyesen érint. Sok más emberhez hasonlóan dohányzom, és ugyan nincs ingerem rá, hogy sűrűn rágyújtsak, de azért egy kocsmában szívesen elfüstölgök.

 

Azt még megértem, hogy éttermekben, illetve olyan helyiségekben ahol ételt szolgálnak fel, ne lehessen dohányozni, mert én se szívesen eszem füstben, de a legtöbb komolyabb étteremben már tiltották a dohányzást. De, szerintem a dohányzó emberek többsége egy kávé mellé is szívesen elszív egy szál cigarettát, hogy arról már ne is beszéljünk, hogy egy ivó hangulatához hozzátartozik a füst. Ez még így meleg időben megoldható, de mi lesz majd, ha hideg lesz? Akkor már nem lehet kiülni, és szerintem nem csak én vagyok vele úgy, hogy nem fogok korsónként kirohanni a kocsma elé.
Inkább nem megyek el, és ha ezzel nem leszek egyedül, akkor a vendéglátó helyek forgalma csökkenni fog, lehet, hogy nem is kismértékben.
Megértem, hogy védeni kell a nemdohányzókat is, én is rühellem, ha passzívan kell dohányoznom. De erre lenne kulturált megoldás, például, két külön helyiség, vagy galériás megoldásnál a fenti rész. Igen, a füst felfelé száll, ennyit megtanultam fizikából. Megfelelő légtechnikai megoldásokkal még csak el se kell szeparálni túlzottan a két helyiséget, és így egyik félnek sem csorbulnának a lehetőségei.

 

A BKV megállókban is betiltották, értelmét annak se látom, hiszen nem zárt tér, de az kibírható, két méterrel arrébb áll az ember, ugyanúgy odaér a buszhoz. De, hogy megtiltsák a pályaudvarokon, az már kicsit más dolog. Nagy részük nyitott, tehát nem áll meg bennük a füst, és mondjuk a Nyugati estében, inkább menjen ki az ember a pályaudvar elé, ahol jó eséllyel megpróbálják kirabolni? Hogy a Keletiről ne is ejtsünk szót.

 

A vonatokon: megértem, hogy az elővárosi járatokon, és az IC-ken nem lehet, hiszen az ember bírja ki, vagy menjen lassabb vonattal. De ha több mint négy vagy öt órát kell utaznom, akkor szívesen veszek egy olyan helyet ahol rágyújthatok. Persze, nem kellene az egésznek dohányzónak lennie, elég lenne egy kocsirész, vagy épp a legutolsó kocsinak a vége, ahol nem is ülnek, maximum a mellékhelyiség van ott. Akkor legalább jogosan büntethetnék azt, aki máshol rágyújt. Mert így is ráfognak, ez borítékolható.

Szólj hozzá!

Címkék: közélet

A bejegyzés trackback címe:

https://keverek.blog.hu/api/trackback/id/tr243260941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása